Symbol Hebrew pada Microsoft Office untuk (Mac)??


Dewasa ini semakin ramai yang berkemahiran menghubungkaitkan sesuatu simbol, objek, pernyataan dan tingkah laku dengan secret societies, Illuminati, Freemason, Kabbalah dan sebagainya.

Tidak kurang juga dengan Darren Garnick yang berjaya menimbulkan teori penting dalam membantu menambahkan maklumat-maklumat konspirasi. Garnick bukan seorang blogger conspiracy theorist dan blognya tidak mengkhusus hal-hal konspirasi walaupun dia agak terkenal dari sudut penerbitan media.

Pada 21 Februari 2010 lepas, Garnick berjaya menimbulkan keraguan pada simbol-simbol produk Microsoft Office versi Mac dalam artikelnya. Garnick menyatakan keraguannya mengenai simbol perisian MS Word, MS Excel dan MS Powerpoint (versi MAC) yang hampir 100% menyerupai simbol perkataan Hebrew (ibrani).
(Gambar) Icon MS Word, Excel dan Powerpoint yang dikatakan menyerupai huruf Hebrew.

Namun, Garnick tidak berlebihan dalam menyatakan keraguannya. Dia sendiri mengaku dia tidak dapat membuat hubungkait antara huruf Shin-Aleef-Koof yang terdapat pada perisian Microsoft Office itu.
Walaupun tidak menghabiskan teorinya, Garnick menamatkan artikelnya dengan nada sinis kepada  Microsoft;
The Israeli government should hire the Apple-Microsoft team to do a complete Hebrew alphabet redesign.
Yang lebih menghairankan, teori Garnick yang sangat ringkas itu mendapat perhatian akhbar utama Yahudi di Amerika iaitu The Forward.

Ciri-Ciri Tulisan Hebrew( Ibrani)
  • menggunakan abjad yang berbeza selain bahasa Inggeris. 
  • ditulis dari kanan-ke-kiri 
  • Tulisan ini tidak memiliki vokal, namun bantuan sebutan sering ditambah  
  • Terdapat beberapa gaya penulisan.
  • Ia mempunyai nilai berangka 
  • Menulis dalam Bahasa hebrew mungkin memerlukan pemproses kata khas dan font 
Bahasa hebrew( Ibrani) dan bahasa Yiddish menggunakan abjad yang berbeza selain bahasa Inggeris. Gambar di bawah menggambarkan abjad Ibrani, dalam rangka abjad Ibrani. Perhatikan bahawa Ibrani ditulis dari kanan ke kiri, bukan kiri ke kanan seperti dalam Bahasa Inggeris, sehingga Alef adalah huruf pertama dari abjad Ibrani dan TAV adalah yang terakhir. Abjad Ibrani sering disebut alefbet "," kerana dua huruf pertama.

Huruf Alefbet
 
Bahasa Hebrew adalah serumpun dengan bahasa Arab iaitu rumpun Semitik.

Adakah “Shin Alef Kof” Hebrew itu secara langsung / tidak langsung membentuk kalimah Arab “Saaq”?
Perkataan “Saq” = ‘betis’ disebut dalam Quran, iaitu:

Maksudnya: (Ingatkanlah orang-orang yang tidak beriman) akan masa didedahkan kedahsyatan huru-hara (hari kiamat) dan mereka diseru supaya sujud maka mereka tidak dapat melakukannya. (Al-Qalam: 42)

Dinukilkan daripada salaf termasuk Turjuman al-Quran iaitu Ibn Abbas, bahawa yang dimaksudkan dengan ‘betis’ dalam ayat ialah ‘kedasyatan dan kepayahan’. (Tafsir Ibn Katsir 8/199).

Adakah terdapat perkaitan antara “MS Office” dgn “Kedahsyatan”?
Terdapat banyak rahsia terdapat di dalam ms office.

Contohnya
1)Buka program microsoft Word dan copy dan paste kan: =rand (200, 99)
2) kemudian anda ENTER


Membeli produk Yahudi dan Nasrani adalah seperti membeli peluru kepada mereka untuk dihadiahkan kepada umat Islam manakala membeli produk Muslim akan memberi ubat kepada umat Islam.


Membeli produk yahudi dan Nasrani akan menyuburkan riba sbb Yahudi dan Nasrani adalah pengamal riba DAN KEUNTUNGAN ITU AKAN MENJANA LAGI BANYAK RIBA. Maka sesiapa yang bersubahat dgn riba akan BERPERANG DGN ALLAH DAN RASULNYA….

Wallahu’alam …
P/S : Mungkin ada pembaca-pembaca di sini yang dapat selesaikan teori yang dibuat Garnick.

Related Articles :


Stumble
Delicious
Technorati
Twitter
Facebook

Related Posts with Thumbnails

VIDEO

RECENT POSTS

-------

POPULAR POSTS

-------
 

Alam Dunia 066 Copyright © 2010 Nightmare-066kgi is Designed by Lasantha