Pergerakan ILLUMINATI ??


iSEDAR ATAU TIDAK?
Adakah anda sedar wujudnya pergerakan/pertubuhan yang dikenali sebagai Illuminati? Seperti biasa aku nak tempekkan beberapa definisi sebelum aku mulakan cerita..

"The Illuminati was a secret society in Bavaria in the late 18th century. They had a political agenda that included republicanism and abolition of monarchies, which they tried to institute by means of subterfuge, secrecy, and conspiracy, including the infiltration of other organizations. They fancied themselves to be "enlightened" but they had little success and were destroyed within fifteen years of their origin (Pipes 1997)".
"The movement was made up of freethinkers, as an offshoot of the Enlightenment".


Jadi apa yang korang dapat faham dari maksud Illuminati ini?


Sebenarnya definisi yang diberikan hanyalah sebahagian daripada sejumlah besar lain fahaman yang dijunjung oleh pengikut ajaran menyimpang ini.. Kebanyakan artikel mengenai fahaman ini mendedahkan bahawa mereka sebenarnya terdiri daripada kultus yang berpaksikan syaitan..

Illuminati (menerangi) adalah sebuah organisasi sulit terhasil dari gabungan pertubuhan kaum pagan khasnya Kabbalah-Yahudi dan kaum Kristian yang murtad dari agama mereka. Pertubuhan ini ditubuhkan oleh Adam Weishaupt, salah seorang anggota Freemasonary pada 1 May 1776. Dalam perkataan Arab sendiri, Illuminati disebut sebagai An-Nuraniyyin (pemegang cahaya) yang boleh dirujuk sebagai salah satu nama Iblis/Lucifer.

Iblis, atau khususnya 'Syaitan', dalam bahasa-bahasa Semit (termasuk bahasa Arab) bererti "pemberontak", yakni "memberontak kepada Allah", sebab tu kaum Qabalis/Kabbalah tidak menyebutnya dengan nama Iblis. Mereka menyebutnya dengan nama Lucifer, yang bererti "pembawa sinar cahaya". Penggunaan kata Iblis dianggap sebagai penghinaan kepada tuhan mereka. Perkataan Lucifer bermaksud cahaya, terang, pencerahan dan sebagainya.

Pertubuhan ini tlh mendpt sokongan drpd rotschild yg merupakan gedung kewangan yg dikuasai oleh yahudi... perkataan illuminati pula diambil daripada perkataan “Lucifer” (iblis) yang beerti “Pemegang Cahaya”... beliau membuat helah bhw dunia ini ptot diperintah oleh orang yg benar2 berwibawa sahaja, maka beliau tlh berjaya memujuk lebih kurang dua ribu org untuk menjadi pelaksana kepada agenda yg dirancang olehnya dgn disokong anggota feemasonry peringkat tinggi.... pengikut2 ini mmg berkemahiran dlm semua aspek kehidupan tlh membina markas2 sulit di seluruh dunia yg diberi nama sbgai “Lodges of The Grand Orient” untk melaksanakan apa yg tlh dirancang oleh pihak tertinggi (Freemasonry/ Zionisme)... .


berikut merupakn matlamat illuminati scr umumnya yg perlu mereka capai mengikut agenda yg telah dirancang:
1. menghapuskan semua kerajaan2 kebangsaan yg berpelembagaan. ..
2. menghapuskan sistem warisan harta pusaka...
3. menghapuskan pemilikan harta benda sebagai hak persendirian. ..
4. Menghapuskan semangat nasionalisme. ..
5. menghapuskan rumahtangga sebagai hak org perseorangan dan kehidupan berkeluarga krn ia merupakan permulaan kpd ketamadunan manusia...
6. apa yg plg penting ialah menghapuskan semua agama yg sedia ada di dunia terutama agama Islam supaya umat manusia dpt dipaksa menganut ideologi internasionalisme. .....

Adam Weishaupt mengangap keamanan dan keharmonian hidup hanya dapat dicapai dengan mengikut kehendak Iblis.. Oleh sebab tu la kita dapat lihat kebanyakan simbol-simbol Illuminati ni disimbolkan sebagai sesuatu yang bercahaya seperti gambar di bawah..




Simbol di atas merupakan salah satu dari pelbagai lagi simbol yang diguna pakai untuk mewakilkan pertubuhan mereka. Jika dilihat, simbol ini juga digunakan dalam pertubuhan Masonic kerana kedua-dua pertubuhan ini sebenarnya mempunyai kaitan yang rapat antara satu sama lain dan dipercayai juga bahawa Illuminati merupakan golongan tertinggi dalam hierarki pertubuhan Freemason.. Ok mari kita lihat gambar seterusnya..


Gambar di atas menunjukkan makhluk dikenali sebagai Baphomet yang berkepala kambing. Makhluk ini dilakarkan berdasarkan kepercayaan Mesir Kuno mewakili Dewa Mendes yakni makhluk separuh kambing.

"The ram deity of Mendes was described by Herodotusas being represented with the head and fleece of a goat"
.

Jika dilihat pada gambar Baphomet ni, tangan kanan menunjuk
white moon of Chesed dan tangan kiri menunjukblack moon of Geburah.. Konsep white moon Chesed dan Black moon Geburah dapat ditemui dalam fahaman sesat ajaran Yahudi yakni Kabbalah..

Sephiroth, The Tree of Life

Chesed/Hesed bermaksud kasih sayang, kebaikan manakala Gevurah memberi maksud pengadilan, kuasa, kekuatan.. Mengikut fahaman Kabbalah ini, setiap sesuatu diseimbangkan dalam rajah Tree of Life di atas. Untuk korang memahami maksud lebih mendalam mengenai fahaman ini, aku akan cuba ulas di kemudian hari jika ada kelapangan..hehe.. Jadi Illuminati ni juga memegang fahaman Kabbalah seperti gerakan Masonic yang dikupas dalam posting sebelum ini..



Caduceus, Medical Symbol


Caduceus juga digunakan untuk mewakilkan simbol DNA bagi hidupan di bumi ini. Difahamkan kenapa ia diletakkan bersama lakaran Baphomet adalah disebabkan pengikut ini mahu menguasai manusia dari segi perubatan dan simbol genetik itu sendiri.. Oklah, mari kita lihat gambar seterusnya...




Statue of George Washington

Gambar di atas menunjukkan Statue of George Washington yang terletak di National Capitol, Amerika. George Washington merupakan Presiden Amerika yang pertama memerintah (1789–1797). Mengikut sejarah, beliau adalah individu yang bertanggungjawab membawa pengaruh Illuminati dan Masonary dari Eropah ke benua Amerika. Jika dilihat pada statue ini, ia mungkin hanya membawa pengertian biasa bagi kebanyakan daripada kita.. Oleh itu, mari kita lihat persamaan kedudukan statue ini dengan kedudukan lakaran Baphomet di bawah..


Perbandingan: George Washington, Baphomet


Jadi korang boleh nampak persamaan antara kedua gambar di mana postur badan, pakaian dan juga kedudukan tangan menunjuk ke arah yang sama.. Oleh itu bolehlah disimpulkan di sini bahawa binaan statue George Washington ini juga menerima pengaruh secara terus daripada fahaman Illuminati/Masonic. Kedudukan dua tangan dalam posisi di atas disimbolkan sebagai
hermetism. Hermetism mewakili tuhan dalam masyarakat Greek yakni Hermes. Apa yang menarik, mereka mempercayai Hermes mempunyai persamaan dengan dewa dalam masyarakat Mesir Kuno yakni Thoth.
"Thoth was considered one of the more important deities of the Egyptian pantheon, often depicted with the head of an Ibis".

Walau apa pun simbol yang ditunjukkan, jelaslah ia sama sekali bertentangan dengan ajaran Islam itu sendiri. Sebenarnya, pengaruh Illuminati dalam dunia hari ini cukup tersebar luas tanpa disedari oleh kebanyakan orang. Sehinggakan teori-teori yang dibuat seperti ini dalam membongkar rahsia pergerakan diaorang hanya diketawakan oleh sesetengah pihak kerana dianggap "coincidence" sahaja padahal banyak pihak telah membuat pendedahan mengenai pergerakan ini.



Adakah anda pikir itu kebetulan? Bagi saya, sukar untuk memberi tanda bahawa jika saya melakukannya secara sedar, bagaimana dengan anda? Adakah mereka benar-benar ingin memberi mesej kepada orang lain yang memahami? Anda harus tahu tentang Freemason, Illuminati, Kumpulan Bilderberg, Skull and Bones Society, Council of Foreign Relationship (Majlis Hubungan Luar Negeri), dan lain-lain.




 
                                             France President Sarcozy

                                                                     Benny Hinn

                                                        Bill Clinton


                                                      Hillary Clinton  


Silvio Berlusconi


King Abdullah and Putin  

 A Satanic Ritual 





“The Great Seal” menjadi salah satu lambang negara Amerika pada 20 Jun 1782...
The Great Seal penuh dengan makna-makna tersembunyi. ..



Pada bahagian atas sekali, ada 13 bintang dan membentuk star of david atau seal of solomon... Heksagram ini adalah azimat yang digunakan oleh
kaum pagan untuk membangkitkan/ menyeru syaitan..

  • Pada ranting pohon zaitun, daun berjumlah 13....
  • Pada cakar kanan, anak panah berjumlah 13...
  • Pada perkataan, “E Pluribus Unum”, huruf-hurufnya berjumlah 13...
  • Pada sisi atas helang, terdapat bintang yang berjumlah 13...
  • Pada sayap kanan, bulu berjumlah 32 yang melambangkan tingkat 32 dalamdarjat Freemason Scottish Rite, belah kiri pulak ade 33 melambangkantingkat dalam darjah Freemasonry. ..
  • Pada perkataan Annuit Coeptis, huruf-hurufnya berjumlah 13..
  • Bulu ekor burung helang ni ade 9, melambangkan tingkat darjat Freemason kt New York..

Helang itu sendiri merupakan ikon Freemason yang telah digunakan secara luas oleh Scottish Rite.......


Untuk menjayakan projeknya iaitu New World Order, Dajal memerlukan satu medium untuk melekakan manusia.. Medium itu adalah hiburan... Sepertimana yang kita semua lihat pada hari ini industri hiburan berkembang pesat dan telah banyak mempengaruhi muda-mudi di seluruh dunia termasuklah di Malaysia ini... Dari segi berpakaian, cuba kita lihat muda-mudi zaman sekarang terutama
perempuan.. Bukak tudung, pakai ketat².. Bertepatan lah dengan prinsip


New World Order- Lupakan akhirat, lebihkan dunia...


Ok, tadi just mukadimah.. Apa yang aku nak bagitau kali ini adalah
berkenaan artis² Illuminati.. . Kebanyakan artis² Hollywood adalah artis Illuminati.. . Cuma kita je yang tak perasan.. Ini adalah salah satu rancangan dajal untuk 'brainwash' kita... Mesej² dalam lagu tu ada maksud tersembunyi. .. aku akan terangkan balik pasal tu nanti.... ok, ni gambar2 artis Illuminati.. ..
Madonna



Jazz

Kanye West

Ini hanya sebahagian contoh² artis Illuminati.. Bukan hanya di Hollywood tetapi di seluruh dunia... bukan semua artis adalah artis Illuminati.. Ade artis yang menentang Illuminati, contoh terbaik Bob Marley.. Beliau adalah artis yang menentang Illuminati melalui lirik lagunya.. Tetapi beliau akhirmya mati dibunuh oleh agen2 dajal... Selain itui, mereka akan dijatuhkan reputasi dan akhirnya dibunuh seperti Micheal Jackson. Ini kerana mereka membawa mesej Peace Love Harmony melalui lagu-lagu mereka yang bertentangan dengan agenda konco-konco dajal yang ingin sebaliknya.


Bob Marley

Kebangkitan Amerika dari tidur lena












Bukan, kita di Malaysia saja yang mengkaji konspirasi ini, ramai rakan-rakan kita dari negara-negara lain juga menyelidik serta meneliti perkara yang berlaku pada sekeliling kerana merasakan ada "sesuatu yang tak kena", termasuk juga Amerika. Sesetengah orang kita cukup bencikan Amerika, kerana mereka percaya bahawa Amerika pencetus kepada keganasan, tapi kami akan beritahu anda bahawa, kami akan tolong mereka, walaupun mereka bukan saudara kita, kerana mereka hanya digunakan sebagai bahan mentah, DAN ada dalang besar di sebalik mereka. Jika dapat disedarkan, sedarkanlah semua manusia ini, jangan bersifat Asabiyah hanya menyedarkan kaum kita saja, kita biar kaum lain hanyut. Tak kira, apa warna kulit, apa agama, mereka perlu di bangunkan. Kita tidak mahu mereka terus dibuai lena. Apabila mereka sedar dan "mula" mencari kebenaran secara tidak langsung mereka akan semakin hampir dengan Islam.
Sejak berlakunya peristiwa 9-11, ia merupakan tarikh pencetus kepada rakyat Amerika untuk mengkaji peristiwa aneh yang berlaku di sekitar mereka. Kebanyakkan mereka juga telah menyedari bahawa mereka ditipu hidup-hidup melalui peristiwa itu. Lihat hari ini semakin ramai rakyat Amerika menganut Islam setelah mengkaji peristiwa penting tersebut serta konspirasi-konspira si yang berlaku dalam kehidupan mereka.


Orang Amerika juga sudah "mula" sedar betapa mereka dipergunakan oleh Dajjal. Disebabkan itu hari ini lahirlah orang-orang yang mempunyai "high curiosity" untuk mengkaji sejarah dan konspirasi antarabangsa seperti David Icke, Mike Hanson dan Alex Jones. Demi untuk mengkaji pelbagai konspirasi yang berlaku, mereka telah mengeluarkan pelbagai hipotesis berkaitan dengan Dajjal. Macam-macam teori mereka kemukakan berdasarkan kertas siasatan mereka, seperti Obama, George Bush dan Pope John Paul II sebagai Anti Christ, David Rockefeller sebagai Dajjal sebab menguasai 50% harta seluruh dunia, dan pengaruh politik yang kuat.




Terdapat juga penyelidik popular seperti Canadian Prof David Livingston, menganut Islam selepas membuat penyelidikan berkaitan konspirasi dunia. Sebenarnya mengkaji konspirasi dunia ini menyebabkan kita semakin dekat dengan Al-Quran dan Sunnah. Kerana Al-Quran dan Sunnah ialah 2 rujukan yang ditinggalkan oleh Rasulullah, sesiapa berpandukan 2 ini tidak akan sesat! Sebab itu zaman dahulu, Mak dan Ayah atau Atok Nenek kita berpesan supaya kita mengaji Al-Quran, bukan setakat membaca Al-Quran. Begitu penting nya mengaji Al-Quran, kerana segala macam ilmu semua ada di dalamnya. Hanya yang mengaji akan ketahui rahsia di sebaliknya. Dajjal yang hebat dalam konspirasi ini telah lama mengkaji Al-Quran, walaupun mereka kata mereka tidak percaya, tapi tetap mereka mengkajinya. Sebenarnya mereka telah tahu cara hidup yang betul, pelbagai teknologi juga mereka peroleh hasil dari kajian mereka terhadap Al-Quran.


Sebagai contoh penulis seperti I. D. Campbell , telah menghasilkan karya membongkar teori-teori kristian seperti There is No Trinity, Islam is the truth dan sebagainya.


Semakin hari semakin ramai American bangkit dari tidur, pada pemerhatian kami, tidak lama lagi, Dajjal tidak akan menggunakan Amerika sebagai proksi kuasa. Dajjal akan terus menggunakan Israel. Di awal-awal dahulu, Dajjal menggunakan British sebagai proksi (menyorok di belakang British), hari ini Amerika, dan sekiranya Amerika telah bangun, dijangkakan Dajjal akan menggunakan Israel. Lihatlah hari ini, apa saja yang berlaku di dunia, akan menguntungkan Israel, tak kira apa pun, seolah-olah ia pusat pengumpulan kuasa, dan kemungkinan tentera dajjal.
Jika anda telah membuat kajian tentang illuminati dan freemason, kami sarankan untuk anda pergi tengok wayang untuk lihat unsur-unsur illuminati berada di wayang. Anda akan dapat kesan. Sebagai contoh angel vs demon (terang-terangan) , Alien vs Monster dan Drag me to hell. Tujuan kami memberitahu anda perkara ini, ialah untuk menjadi kan anda lebih peka dengan sekeliling, dan mengetahui bahawa unsur-unsur mereka juga ada dalam kehidupan kita tanpa kita sedar.

Bagaimana Yahudi Laknat membentuk negara haram Israel?? Semuanya sudah dirancang oleh The Hidden Hand/ Dajal/ The False Messiah/ Anti-Christ. .. Di bawah adalah kronologi bagaimana negara haram ini ditubuhkan.. .


Dajal memerlukan One World Government untuk mengawal seluruh dunia ini.... Dia telah melakukan suatu perancangan rapi untuk menubuhkan negara Yahudi Israel melalui kaedah2 perundangan antarabangsa dan sekiranya tidak berjaya kaedah paksaan digunakan... melalui pergerakan Illuminati yang majoriti ahli-ahlinya berkelulusn undang2, Dajjal merancang bahawa negara Yahudi perlu ditubuhkan melalui suatu gerakan NGO yang kuat yang dapat mempengaruhi ahli2 politik dunia... Maka keputusan yang dibuat ialah menubuhkan pertubuhan Zionis... Pertubuhan ini berfungsi sebagai agen penggerak utama dalam menubuhkan negara Israel dan akhirnya bertindak sebagai pemerintah negara tersebut... Oleh itu seseorang perlu dipertanggungjawabk an untuk melaksanakan kerja2 ini....
Sejarah pertubuhan Zionist Antarabangsa. ...


Pertubuhan Zionist diasaskan oleh seorang bekas peguam yang berbangsa Yahudi iaitu Theodor Herzl.... Herzl dilahirkn di Budapest, Hungary..... dia menerima ijazah dalam perundangn tetapi memilih untuk menceburi bidang penulisan...

Menurut suatu sumber, pada 1891 semasa Herzl berumur 31 tahun, dia telahberhijrah ke Paris sebagai tetamu undangan bagi persidangan akhbar Vienna Neue Presse.....dia menganggap peningkatan sikap anti-sematik (anti yahudi) timbul kerana fahaman dan sikap orang yahudi sendiri yang tidak mahu berubah.... (Sumber ini mungkin rekaan sahaja untuk menutup cerita bahawa Herzl sebenarnya sedang diarah “seseorang” bukannya suka2 pergi Paris)Semasa di Paris, dia menyaksikn sikap anti-sematik yang menebal di Perancis semasa cuba membela Dreyfus yang cuba menyatakan kesaksian bagi kes penindasan Yahudi... Bila Herzl meninjau kelibat Alfred Dreyfus, dia terdengar suara sumbang dari para hadirin mengatakan “Death to the Jews!, death to the Jews!“. Dreyfus ialah seorg Yahudi sejati serta berpangkat besar dalam ketenteraan negara Perancis....

Namun begitu, orang Perancis sangat maju, berbudaya di dunia...sifat anti-sematik mereka susah utuk dihakis... Herzl berasa kurang senang dan menyimpulkan bahawa penyelesaian terhadap sifat anti-sematik ialah menempatkan semula mereka (minoriti Yahudi) di tanah bumi asal mereka iaitu Palestin...anti- Sematik akan pudar, dia percaya, hanya bila Yahudi mempunyai negara mereka sendiri...daripada tu, Herzl menubuhkan gerakan politik Zionist....selepas berjumpa Dreyfus, Herzl telah menggunakan sepenuh masa hidupnya untuk mencapai matlamatnya iaitu membina sebuah Negara Yahudi merdeka....dia mula membuat risalah (brochure) dan mengedarkan risalah² berikut dikalangan Yahudi Eropah...risalahnya itu mendapat sambutan yang menggalakkan dari masyarakat Yahudi Eropah dari pelbagai negar

Pada tahun 1897, kongres pertama Dunia Zionist telah diadakan di Bassel,
Switzerland. . ..Ia merupakan kali pertama org2 Yahudi seluruh dunia berjumpa untuk membincangkan agenda politik...bahasa perantaraan yang digunakan dalam kongress tersebut ialah bahasa Jerman.... mereka sedar bahawa organisasi politik perlu dibentuk untuk mencari negara baru... kongress sebulat suara mengundi Herzl sebagai Presiden organisasi.. mereka mula menetapkn tarikh akhir, menetapkan corak bendera, dan bersetuju membuat perjumpaan setahun sekali... pada pejumpaan pertama tersebut, Herzl telah berucap dgn mengatakan “Jika kamu semua berkehendak, maka ia bukan lagi fantasi”.......


Kongres Zionis Pertama..



Hasrat Herzl menubuhkan negara Yahudi iaitu Israel didorong oleh arahan dari pemimpinnya dalam pergerakn Illuminati.. .cara Herzl bekerja adalah luar biasa... dia tidak lagi menghiraukan akan kerjayanya dan keluarganya, malah yang lebih aneh ialah ia tidak perlu mencari sumber kewangan untuk bergerak ke serata dunia...dari mana dia mendapatkan semua kos pengangkutannya ke sana ke mari itu?...


Tidak lain adalah dari jutawan2 yang juga ahli Illuminati.. . jutawan2 ni telah diarahkan untuk membantu Herzl dari sumber kewangan sebagai jalan memudahkan kerja2 Herzl....jutawan2 ini juga berbangsa Yahudi atau dikenali sebagai financiers.. ... Siapakah financiers tersebut? nantikan...


AWAS PENGGUNA FACEBOOK!

Ia telah diasaskan oleh CIA. Mereka menggunakan fb sebagai alat untuk mengumpul maklumat, dengan adanya sistem fb ini, mereka dapat mengumpul maklumat terperinci dengan mudah sekali terutama melalui application relatives dan lain-lain. Jadi anda pengguna fb, pastikan anda tidak meletakkan maklumat yg betul. CIA adalah skuad kanan Illuminati.
Oleh itu marilah kita sama-sama membuka mata dan mengambil sikap waspada dalam kehidupan seharian tanpa dipengaruhi oleh angkatan Dajjal yang hanya mahu merosakkan umat akhir zaman.. Sekian...!


Sumber rujukan:  http://alvinsu.multiply.com/journal/item/261


Related Articles :


Stumble
Delicious
Technorati
Twitter
Facebook

Related Posts with Thumbnails

VIDEO

RECENT POSTS

-------

POPULAR POSTS

-------
 

Alam Dunia 066 Copyright © 2010 Nightmare-066kgi is Designed by Lasantha